Dit hangt af van het soort e-mail adres dat je gebruikt. We maken onderscheid in 3 typen e-mail adressen:
Heb je een e-mail van jouw huidige provider (bijvoorbeeld jouwnaam@kpn.nl) dan vervalt deze in principe als je overstapt naar een andere provider. Sommige providers bieden de service om e-mail voor een bestaand e-mail-adres door te sturen naar een nieuw adres. Informeer hierover bij je huidige aanbieder (provider).
Wanneer je een e-mail-adres hebt via een (gratis) dienst als Hotmail of G-mail (Outlook), dan kan je deze prima blijven gebruiken in combinatie met het glasvezel en je eventuele nieuwe provider.
Een eigen e-mail-adres dat je zelf hebt aangevraagd, zoals info@jouwnaam.nl, hiervoor geldt ook dat dit prima blijft werken in combinatie met glasvezel en nieuwe provider.
Als je alleen een e-mailadres van je huidige provider hebt, dan adviseren wij je om op dit moment al een Hotmail-, Outlook- of G-mail-adres of dergelijk openbaar (cloud) mailadres aan te maken zodat je contacten ruim de tijd hebben om jouw nieuwe mailadres te leren kennen. Dat is immers onafhankelijk van een provider. Als je in de toekomst op jouw lokale glasvezelnetwerk je voordeel wilt doen met aanbiedingen van verschillende providers, dan hoeft je niet telkens van e-mail-adres te veranderen als je overstapt naar een andere provider.