25 april 2024
Midden-BrabantGlas krijgt een nieuwe merkidentiteit
Sinds onze oprichting gebruiken wij nog steeds hetzelfde logo en dezelfde website met haar eigen opbouw en visuele uitingen. We hadden een communicatiemiddel nodig met een herkenbaar logo. Belangrijkste was dat er zo snel mogelijk glasvezel in het buitengebied van Midden-Brabant moest komen. En dat is gelukt.
De komende jaren ligt het accent op de verdere verfijning van ons netwerk en het verder professionaliseren van onze organisatie. Dit laatste is nu de aanleiding voor het moderniseren van onze huisstijl en website.
Huisstijl en website moeten “passen” bij onze organisatie en het DNA van de coöperatie. Midden-BrabantGlas heeft een groot hart voor het buitengebied. Die letterlijke verbondenheid is uniek ten opzichte van haar concurrenten. Dit onderscheidend vermogen wordt “gevangen” in een glasvezel lus. Je kunt deze zien als een hart, maar ook de letter ‘B’ van Brabant en zelfs de ‘G’ van Glasvezel. De belijning van het lettertype doet aan een kabel denken. De ronde vormen maken het geheel vriendelijke. Daarmee past het beter bij de particuliere eindgebruiker, de leden van de coöperatie. De website die op dit moment wordt ontwikkeld, is meer servicegericht voor de eindgebruiker. Op een overzichtelijke manier kan de bezoeker antwoord vinden op veel gestelde vragen, informatie inwinnen over de diensten en providers en zich aanmelden als nieuw lid. De nieuwe website straalt meer het lokale karakter en toegankelijkheid uit. Hiermee is Midden-BrabantGlas “Buitengewoon verbonden”. De nieuwe huisstijl wordt hiermee professioneler, toegankelijker en straalt de kwaliteit uit die Midden-BrabantGlas aan haar leden levert.
Bent u ondertussen nieuwsgierig geworden naar onze nieuwe huisstijl? Nog even geduld. De introductie zal waarschijnlijk in augustus plaatsvinden, maar als u niet zo lang kunt wachten kunt u op de Algemene Jaarvergaderingen op 1 en 3 juli a.s. al een glimt opvangen van de nieuwe huisstijl.