26 februari 2020

Zenderpakketten providers

Het kan voorkomen dat u van uw provider bericht ontvangt dat men zenders uit het aangeboden zenderpakket haalt, of er zenders aan toevoegt.

De providers – of het bedrijf waar men een geheel zenderpallet inkoopt – moeten de “uitzendrechten” inkopen om een zender via hun pakketten bij u thuis op de buis te brengen. Men betaalt dus bij voorbeeld aan RTL, of de zenders van John de Mol, een vergoeding om de programma’s te kunnen uitzenden via de glasvezel.

Wanneer zo een zender dan de tarieven verhoogd zal zich dat soms wel vertalen in een verhoging van het maandabonnement van de provider of in een enkel geval in het niet meer doorgeven van een zender. Dat laatste gebeurde bij sommige providers toen de BBC zijn tarieven aanzienlijk ging verhogen.

Teleurgesteld bij het verdwijnen van een zender of een tariefsverhoging?
U kunt overwegen om over te stappen naar een andere provider met een juist beperkter of uitgebreider zenderpakket. Overstappen is in het algemeen eenvoudiger dan uw denkt. Het overstappen van de ene naar de andere provider met behoud van het telefoonnummer wordt naar onze waarneming netjes onderling met elkaar geregeld. Het brandmelder pakket via Altijd Thuis, dat wij onze leden aanbieden, staat geheel los van de keuze van consumenten providers en is eigenlijk gewoon een 2e provider die gelijktijdig op poortje 4 de leefbaarheidsdiensten kan leveren.

Sommige zenders hebben ook eigen app’s die op een tablet of smart tv kunnen worden geïnstalleerd en er zijn ook verzamel app’s zoals NPO start, NPO Plus, NLZIET en Canal Digitaal. In combinatie met Internet Only soms een interessante keuze. Met deze app’s is het ook mogelijk dat leden met een zakelijk pakket zonder hoge kosten TV- zenders kunnen ontvangen.

Actueel